Zelení požádají premiéra Fischera o vyhodnocení plnění vládního usnesení o odsunu nádraží

12.02.2010 00:00


Ministerstvo dopravy odpovědělo na dotazy zelených směřující k objasnění souvislostí investice do nového nákupního centra nad plánovaným odsunutým nádražím. Odpověď, kterou v tomto týdnu obdrželi, dokládá, že ministerstvo nemá kontrolu nad efektivním vynakládáním veřejných prostředků. Zelení proto požádají premiéra Fischera, aby zadal vypracování podrobné zprávy o plnění vládního usnesení k přestavbě železničního uzlu Brno, která zhodnotí efektivitu a transparentnost vynakládání veřejných prostředků. Nepřinese-li zpráva jasné důkazy o transparentnosti a efektivnosti vynakládání veřejných prostředků, budou zelení požadovat zastavení prací na projektu odsunu nádraží a přehodnocení celého projektu přestavby ŽUB.

Na počátku února zaslali zelení otevřený dopis ministru dopravy, ve kterém se ptali na to, kdo je objednatelem projektu sedmipatrového nákupního centra nad plánovaným odsunutým nádražím v Brně a zda výběr projektanta probíhal transparentně (viz příloha 2). Odpověď ministerstva, kterou zelení obdrželi tento týden, je však více než vyhýbavá. Ministerstvu nejsou známy podrobnosti celé záležitosti, přestože jím řízený státní investor vynakládá prostředky z veřejných rozpočtů na přípravu komerční stavby.

Vzhledem k fatálním časovým zpožděním vůči vládou schválenému harmonogramu a oprávněným podezřením z netransparentního a nehospodárného nakládání s veřejnými prostředky se zelení obrátí na premiéra Fischera, aby zadal zpracovat podrobnou zprávu o plnění vládního usnesení č. 457 ze 6. května 2002 k přestavbě železničního uzlu Brno (Příloha 3) a tuto zprávu nechal projednat ve vládě. Se stejným požadavkem se na premiéra obrátí i poslanec SZ Ondřej Liška.

Potvrdí-li zpráva pochybnosti o efektivním a transparentním vynakládání veřejných prostředků, požádají zelení o zastavení neefektivního utrácení veřejných financí a přehodnocení celého projektu.

Cílem modernizace brněnského železničního uzlu podle zelených musí být zlepšení podmínek pro veřejnou dopravu v brněnské aglomeraci. Připravovaný projekt odsunu osobního železničního nádraží z centra však jde opačným směrem – prodlouží cestování pravidelným uživatelům železnice a zvýší náklady města Brna na provoz systému veřejné dopravy.


Bližší informace:
Martin Ander, náměstek primátora
Jana Drápalová, předsedkyně klubu zastupitelů SZ

 

Aktuálně

Na stránkách Zelené Brno jsme zveřejnili souhrn hlavních argumentů proč je lepší modernizovat brněnskou železnici s nádražím ve stávající poloze, v centru města. Více zde.
10.03.2012 23:59

Zelení podpořili Tibeťany

V sobotu 10. března se brněnští zelení připojili k mezinárodní akci Vlajka pro Tibet, kterou lidé na celém světě vyjadřují podporu požadavku Tibeťanů na svobodu a samostatnost. Fotky z akce můžeze...
Vzhledem k naprosté neochotě ostatních politických stran podpořit zastavení příprav na odsun brněnského nádraží, rozhodli se zelení, že budou v příštím volebním období pracovat v...
Potvrdil to bleskový průzkum deníku Rovnost. Chcete i Vy nádraží v centru? Volte Stranu zelených. Jsme jedinou stranou v Brně, která vytrvale oponuje plánům na nesmyslný...
MF DNES zveřejnila výsledky exkluzivního průzkumu agentury Focus, který proběhl v druhé polovině září 2010. Zelení by podle něj v Brně získali 6,7% a skončili by v pořadí stran čtvrtí. Více o...