Vy se ptáte, já odpovídám

Chcete-li mi něco sdělit, napište mi e-mail na: martin.ander@zeleni.cz
nebo pošlete zprávu přes Facebook: zobrazit profil na Facebooku

Vaše dotazy i s odpověďmi naleznete níže.

Dotaz:

Dobrý den, rád bych se zeptal, jaký postoj zastává Strana zelených na přesunu brněnského nádraží a jak chce postupovat na rozvoji Jižního centra? Děkuji za odpověď. Lukáš

Odpověď

Strana zelených dlouhodobě prosazuje zachování a modernizaci železničního nádraží na stávajícím místě v centru města. Přestupní uzel na hlavním nádraží je největším přestupním terminálem veřejné hromadné dopravy v jihomoravském kraji, využívá ho denně více než 50 000 lidí a slouží jim dobře. Odsun nádraží a přesun tohoto významného uzlu z výhodné polohy v centru města by naboural celý systém veřejné dopravy, prodloužil cestování desítkám tisíc lidí a prodražil provoz systému především pro město Brno. Proto prosazujeme modernizaci nádraží ve stávající poloze.

Co se rozvoje Jižního centra týká, myslíme si, že jižní centrum by se mělo rozvíjet přirozeně a těžit ze svém blízkosti historickému jádru města. Jsme toho názoru, že v jižním centru má vzniknout atraktivní moderní městská čtvrť s restauracemi, obchody, zábavou, volnočasovými aktivitami, ale i bydlením. Jižní centrum proto má perfektní předpoklady - je dobře dostupně veřejnou i individuální dopravou, je blízko centra města, v těsné blízkosti hlavního železničního i autobusového nádraží. Proto rozvoj jižního centra nepovažujeme za nijak závislý na projektu odsunu nádraží - jižní centru se může stejně tak dobře rozvíjet i když nádraží zůstane na stávajícím místě v centru města. Základním předpokladem
pro rozvoj jižního centra bylo vyřešení majetkoprávních vztahů, což se v posledních 4 letech povedlo. Nyní tedy rozvoji projektů v jižním centrum v zásadě nic nebrání a první projekty se již objevují.
 

Dotaz:

Dobrý den, ve volebním programu SZ do brněnských komunálních voleb se píše následující: "Podpoříme projekty výstavby tramvajových tratí do rozvojových nebo hustě osídlených částí města jako je bohunický kampus, Kamechy nebo Lesná." Konkrétně k té Lesné bych se chtěl zeptat, ke které variantě trati se SZ přiklání - jestli chce prodloužit trasu 9 a 11 z konečné Čertova rokle dál Čertovou roklí, což by zlikvidovalo tamní les, díky němuž je Lesná jedním z nejlépe koncipovaných a nejméně stresujících panelákových sídlišť v Evropě, anebo zda se naopak jedná o šetrnou variantu, kdy by trať byla vedena po silnici - prodloužením linky 5 ze Štefánikovy čtvrti ulicemi Merhautova, Seifertova a Okružní, což by od tam vytlačilo automobily. Ta první varianta mi připadá z ekologického hlediska dost šílená, ta druhá mi naopak přijde jako dobrý nápad. Z programu SZ není zřejmé, která varianta se tím myslí, proto prosím o podrobnější informaci. Děkuji. P. Břeň

Odpověď

Dobrý den, tím prodloužením se samozřejmě myslí ta varianta druhá, tedy vést tramvajovou trať středem stávající ulice Seifertovy, v prodlužení trasy linky č. 5. Lze to dokonce udělat tak, aby se vůbec nemusela silnice rozšiřovat a neubral se ani metr zeleně. Vše se vleze do šířky stávajících obrubníků, včetně vyznačení nového cyklopruhu.

Varianta první, tj. prodloužení trati Čertovou roklí, je pro nás naprosto nepřijatelná. Takové řešení by bylo v rozporu s územním plánem a nikdy bychom ho nepodpořili. Hezký den přeje

Martin Ander
 

Dotaz:

Milý pane Andere, můžete prosím blížeji popsat, na jak dlouho máte vaši 3,5 milionovou hypotéku, jaká je měsíční platba a zda ji budete schopen splácet i bez náměstkovského platu (z čeho)? Je známo, že dost peněz věnujete své straně. Po skandálech bratra Ambrozka či nebohého multimilionáře Grosse je to určitě zajímavé téma. Michal "Šlepr" Dobrovský

Odpověď

Hypotéku na byt máme společně s manželkou ve výši 3,1 milionu, splátky rozložené na 30 let. Výše pravidelných měsíčních splátek se pohybuje včetně nezbytných poplatků, pojištění pro případ neschopnosti splácet apod. ve výši zhruba 18 tisíc Kč měsíčně. O splácení úvěru v době kdy nebudu náměstkem primátora se nebojím. Jednak proto, že jsme na splácení dva (byt je ve společném jmení manželů) a jednak proto, že máme ještě příjem z pronájmu garsonky, kterou jsem koupil ještě před svojí svatbou. Důležité však je, že o mojí schopnosti splácet nepochybuje věřitel - Česká spořitelna, a.s., který mi hypotéku poskytl (koneckonců tím ytem ručím a prodat se dá vždycky). Na koupi bytu mi nikdo nepůjčoval, takže nemusíte mít obavy, že bych měl být někomu zavázán.

Aktuálně

Na stránkách Zelené Brno jsme zveřejnili souhrn hlavních argumentů proč je lepší modernizovat brněnskou železnici s nádražím ve stávající poloze, v centru města. Více zde.
10.03.2012 23:59

Zelení podpořili Tibeťany

V sobotu 10. března se brněnští zelení připojili k mezinárodní akci Vlajka pro Tibet, kterou lidé na celém světě vyjadřují podporu požadavku Tibeťanů na svobodu a samostatnost. Fotky z akce můžeze...
Vzhledem k naprosté neochotě ostatních politických stran podpořit zastavení příprav na odsun brněnského nádraží, rozhodli se zelení, že budou v příštím volebním období pracovat v...
Potvrdil to bleskový průzkum deníku Rovnost. Chcete i Vy nádraží v centru? Volte Stranu zelených. Jsme jedinou stranou v Brně, která vytrvale oponuje plánům na nesmyslný...
MF DNES zveřejnila výsledky exkluzivního průzkumu agentury Focus, který proběhl v druhé polovině září 2010. Zelení by podle něj v Brně získali 6,7% a skončili by v pořadí stran čtvrtí. Více o...