Zelení k podání ústavní stížnosti ve věci R43: respektujeme rozhodnutí nezávislého soudu, stížnost na politickou objednávku jsme nepodpořili

09.08.2010 12:00


Zelení na dnešním mimořádném zasedání zastupitelstva nepodpořili podání ústavní stížnosti proti květnovému rozhodnutí Nejvyššího správního soudu o vyškrtnutí bystrcké trasy R43 z územního plánu města Brna. Politici mají podle zelených nezávislé soudy respektovat a nikoli na ně podávat stížnosti, když soudy odhalí nezákonnost. K podání stížnosti se nakonec potřebný počet hlasů v zastupitelstvu nenašel.

Nezávislý soud v květnu rozhodl letitý spor o to, zda je či není bystrcká trasa R43 zakotvena v územním plánu brněnské aglomerace z roku 1985. Ve sporu dal soud za pravdu občanům a postup města, které pod vedením ODS v roce 1994 silnici přes Bystrc do plánu prosadilo, označil za nezákonný. Zastupitelé za Stranu zelených na problematický postup upozorňovali již v minulosti.

Martin Ander, lídr zelených do komunálních voleb v Brně k tomu říká:
„Snahu podat ústavní stížnost na rozhodnutí Nejvyššího správního soudu považujeme za součást politického nátlaku na soudy. Tento tlak měl přimět soudy, aby přivíraly oči před nezákonnostmi, které se v minulosti při schvalování územního plánu děly. Zelení respektují rozhodnutí Nejvyššího správního soudu a účelového politického nátlaku se odmítají účastnit, proto podání stížnosti v zastupitelstvu nepodpořili.“

„Nepodání tzv. komunální stížnosti není pro město žádným ohrožením. Mnohem důležitější nyní je, aby proces projednávání nového územního plánu byl plně v souladu se zákonem a podobné chyby jako ta z roku 1994 se již v budoucnu neopakovaly. V tomto směru jsem již jako náměstek primátora zadal vypracování právní analýzy, která pomůže městu se v budoucnu obdobných chyb vyvarovat,“ dodává Martin Ander.

Na fakt, že bystrcká trasa R43 není platně zakotvena v územním plánu Brněnské sídelní regionální aglomerace z roku 1985 upozorňovali občané, místní iniciativy i zastupitelé za Stranu zelených již řadu let. Naposledy při projednání zadání nového územního plánu města Brna v zastupitelstvu na jaře 2006. Více než tisícovka připomínek občanů však byla vedením města v čele s ODS bez diskuse odmítnuta. Když dal nyní nezávislý soud za pravdu občanům, snaží se někteří politici zakrýt své tehdejší selhání označením soudu za podjatý (viz vyjádření lídra ODS Kotziana) a rozhodnutí soudu napadat jako nezákonné.

Bližší informace:
Martin Ander, místopředseda SZ
Jana Drápalová, krajská předsedkyně SZ na jižní Moravě
 

Aktuálně

Na stránkách Zelené Brno jsme zveřejnili souhrn hlavních argumentů proč je lepší modernizovat brněnskou železnici s nádražím ve stávající poloze, v centru města. Více zde.
10.03.2012 23:59

Zelení podpořili Tibeťany

V sobotu 10. března se brněnští zelení připojili k mezinárodní akci Vlajka pro Tibet, kterou lidé na celém světě vyjadřují podporu požadavku Tibeťanů na svobodu a samostatnost. Fotky z akce můžeze...
Vzhledem k naprosté neochotě ostatních politických stran podpořit zastavení příprav na odsun brněnského nádraží, rozhodli se zelení, že budou v příštím volebním období pracovat v...
Potvrdil to bleskový průzkum deníku Rovnost. Chcete i Vy nádraží v centru? Volte Stranu zelených. Jsme jedinou stranou v Brně, která vytrvale oponuje plánům na nesmyslný...
MF DNES zveřejnila výsledky exkluzivního průzkumu agentury Focus, který proběhl v druhé polovině září 2010. Zelení by podle něj v Brně získali 6,7% a skončili by v pořadí stran čtvrtí. Více o...