Nový území plán Brna: Zelení dávají přednost kvalitě před rychlostí

17.09.2010 11:56

 

Zelení se ohrazují proti tlaku některých politických stran na urychlené přijetí nového územního plánu. Při přípravě územního plánu dají přednost odborné kvalitě a důkladnému projednání s veřejností před rychlým a silovým prosazováním určitého řešení proti vůli místních obyvatel. Nebýt schváleného návrhu zelených změnit zadání územního plánu a zapracovat do něj ještě variantu bez R43 na území města, byly by nyní prostředky na dosavadní přípravu dokumentů zmařené. Účet ve výši čtyřiceti milionů korun by šel na vrub minulého vedení města v čele s ODS.

Rozhodnutím o zamítnutí stížnosti ve věci zrušení R43 v územním plánu města Brna Ústavní soud potvrdil, že rozsudek Nejvyššího správního soudu byl vynesen v souladu s principy našeho právního řádu. Je tedy zřejmé, že město Brno postupovalo v roce 1994 při přijímání územního plánu nezákonně. A tuto chybu zopakovalo při prvním schválení zadání nového územního plánu v dubnu 2006. Kdyby zelení po nástupu na radnici neprosadili doplnění zadání o třetí variantu bez R43 na území města, byl by postup města opět zatížen nezákonností a město by nyní mělo v ruce neprojednatelný dokument. Prostředky vynaložené na jeho přípravu by byly zmařené. Škoda by se šplhala do výše čtyřiceti milionů korun a šla by na vrub ODS, jejíž náměstek Radomír Jonáš byl za přípravu podkladů pro územní plán zodpovědný.

Územní plán je základním dokumentem určujícím rozvoj města, který dokonce umožňuje i omezit vlastnická práva občanů. Při jeho přípravě je tedy třeba postupovat rozvážně a hledat shodu s obyvateli a vlastníky pozemků. Jedině tak lze zamezit pozdějšímu napadení rozhodnutí u soudu.

Požadavky některých politických stran na urychlené přijetí územního plánu nejsou ani rozumné, ani realistické. Nový územní plán totiž město nemůže schválit dříve než jihomoravský kraj dokončí dlouho očekávané Zásady územního rozvoje, jinak by město postupovalo v rozporu se zákonem.

Martin Ander, náměstek primátora a lídr SZ k tomu dodává:
„V první polovině roku 2007 jsme prosadili změnu zadání nového územního plánu, bez které by teď bylo město v neřešitelné situaci – mělo by zadání územního plánu v rozporu se zákonem a v ruce neprojednatelný dokument, který by nebylo možné schválit. Vychází tedy jasně najevo, že ODS zavedla město do slepé uličky a snaží se to zakrýt obviňováním zelených ze zdržování příprav. Opak je však pravdou. Nebýt zpracování třetí varianty konceptu bez R43 na území města, vynaložilo by město čtyřicet milionů korun za nepoužitelný dokument.“
 

Aktuálně

Na stránkách Zelené Brno jsme zveřejnili souhrn hlavních argumentů proč je lepší modernizovat brněnskou železnici s nádražím ve stávající poloze, v centru města. Více zde.
10.03.2012 23:59

Zelení podpořili Tibeťany

V sobotu 10. března se brněnští zelení připojili k mezinárodní akci Vlajka pro Tibet, kterou lidé na celém světě vyjadřují podporu požadavku Tibeťanů na svobodu a samostatnost. Fotky z akce můžeze...
Vzhledem k naprosté neochotě ostatních politických stran podpořit zastavení příprav na odsun brněnského nádraží, rozhodli se zelení, že budou v příštím volebním období pracovat v...
Potvrdil to bleskový průzkum deníku Rovnost. Chcete i Vy nádraží v centru? Volte Stranu zelených. Jsme jedinou stranou v Brně, která vytrvale oponuje plánům na nesmyslný...
MF DNES zveřejnila výsledky exkluzivního průzkumu agentury Focus, který proběhl v druhé polovině září 2010. Zelení by podle něj v Brně získali 6,7% a skončili by v pořadí stran čtvrtí. Více o...