Kotzian by se měl omluvit - občanům i soudcům

03.08.2010 16:00


Urputná snaha ODS o zametání stop po politickém ohýbání zákonů v letech jejich vlády dosáhla vrcholu. Kandidát na primátora za ODS Robert Kotzian ve svém tiskovém prohlášení z 2. srpna označil květnový rozsudek Nejvyššího správního soudu za „pokračování zelených obstrukcí“ a občany-vlastníky rodinných domů, hájící svá práva na zdravé životní prostředí, nařkl z účelového propojení se Stranou zelených.

Martin Ander, lídr SZ do komunálních voleb v Brně k tomu říká:
„Tím, že rozsudek nezávislého soudu označil pan Kotzian za „zelenou obstrukci“, se pustil na velmi tenký led, neboť bez důkazu obvinil soudce Nejvyššího správního soudu z podjatosti. Takové jednání dokládá, že pan Kotzian nedisponuje dostatečnou rozvahou a státnickými vlastnostmi potřebnými k výkonu funkce primátora.“

Žalobu proti části brněnského územního plánu, do kterého bylo v roce 1994 zakotveno vedení rychlostní silnice R43 v trase přes rekreační oblast Brněnské přehrady a průtahem městskou částí Bystrc, podalo 15 občanů, majitelů nemovitostí v těsném sousedství trasy. Ani jeden z nich není členem Strany zelených. Tito občané podanou žalobou hájili svá nezadatelná občanská práva a vyvrcholil tak léta trvající právní spor o to, zda bylo při prosazování R43 do územního plánu postupováno v souladu se zákony této země. Nezávislý soud rozhodl, že zastupitelé města Brna v roce 1994 vymezili trasu R43 v rozporu se zákonem, a proto tuto část územního plánu zrušil.

Zelení proto považují za podstatné, aby se město z rozsudku poučilo a podobné chyby v budoucnu neopakovalo. ODS místo toho obviňuje soud z podjatosti, napadá jeho nezávislost a podáváním nesmyslných ústavních stížností chce zakrýt politické tlaky, které prosazování R43 v bystrcké trase provázejí.

Martin Ander k tomu dodává:
„Pana Kotzian by měl začít respektovat nezávislé soudy a místo zametání minulých chyb ODS pod koberec byl se měl raději soustředit na hledání řešení, jak v územním plánování postupovat v souladu se zákonem. Účelový politický tlak a slovní útoky na soudy městu Brnu nový územní plán rozhodně nepřinesou. Soudcům i občanům, které křivě obvinil, by se měl pan Kotzian omluvit.“

Bližší informace:
Martin Ander, místopředseda SZ, náměstek primátora
Jana Drápalová, předsedkyně SZ JMK, radní města Brna

Citace z tiskového prohlášení ODS z 2. srpna 2010:
Robert Kotzian dodává…“Květnový rozsudek Nejvyššího správního soudu byl pokračováním zelených obstrukcí vůči rozvojovým projektům města Brna. Těsné propojení koaliční Strany zelených a tzv. zelených iniciativ je veřejným tajemstvím.“
 

Aktuálně

Na stránkách Zelené Brno jsme zveřejnili souhrn hlavních argumentů proč je lepší modernizovat brněnskou železnici s nádražím ve stávající poloze, v centru města. Více zde.
10.03.2012 23:59

Zelení podpořili Tibeťany

V sobotu 10. března se brněnští zelení připojili k mezinárodní akci Vlajka pro Tibet, kterou lidé na celém světě vyjadřují podporu požadavku Tibeťanů na svobodu a samostatnost. Fotky z akce můžeze...
Vzhledem k naprosté neochotě ostatních politických stran podpořit zastavení příprav na odsun brněnského nádraží, rozhodli se zelení, že budou v příštím volebním období pracovat v...
Potvrdil to bleskový průzkum deníku Rovnost. Chcete i Vy nádraží v centru? Volte Stranu zelených. Jsme jedinou stranou v Brně, která vytrvale oponuje plánům na nesmyslný...
MF DNES zveřejnila výsledky exkluzivního průzkumu agentury Focus, který proběhl v druhé polovině září 2010. Zelení by podle něj v Brně získali 6,7% a skončili by v pořadí stran čtvrtí. Více o...